Az ideális esküvői helyszín. Hogyan válasszuk ki a tökéletes esküvői helyszínt?
Minden esküvőszervezés egyik alapvető, és rendkívül fontos feladata az ideális esküvői helyszín kiválasztása.
A döntés során kiemelkedő szerepe van az árnak, a távolságnak, valamint a hely adottságainak.
Ahhoz, hogy a számunkra legideálisabb helyszínt megtaláljuk, különféle szempontokat kell figyelembe vennünk.
Ebben szeretnénk segíteni néhány praktikus tanáccsal.
Az esküvőszervezés alapja - az esküvő helyszín
Az esküvő helyszínének kiválasztását érdemes a esküvőszervezési feladatok elejére beütemezni. Szerencsére rengeteg gyönyörű helyszín található az országban, ami ideális esküvők lebonyolítására. Na de, hogyan is álljunk neki a keresésnek?
Alább található lista segít a megfelelő esküvő helyszín kiválasztásában.
- Távolság
- Létszám
- Kültér vagy beltér
- Fizikai paraméterek
- Stílus
- Catering
- Költségvetés
- Értékelés

Távolság az esküvő helyszíntől
Amennyiben még nincs konkrét ötletetek, érdemes földrajzi elhelyezkedés szempontjából behatárolni a lehetséges esküvő helyszíneket. Első lépésként döntenünk kell arról, hogy otthonunkhoz közeli helyszínt szeretnénk-e, vagy esetleg távolabbi helyszínek is szóba kerülhetnek.
Érdemes gondolni a vendégeink lakhelyére és mobilitására is.Sokaknak fontos szempont, hogy sem nekik, sem a násznépnek ne kelljen rengeteg időt tölteni az utazással, viszont vannak akik kifejezetten az ország egy teljesen másik pontján szeretnék megvalósítani az esküvőjüket.
Szolgáltatók szempontjából is át kell gondolni a kiválasztást. Hiszen adott esetben a távolság vagy a szállásdíjak is könnyen megnövelhetik a költségeket. Az esküvői zene szolgáltatók is több pénzt kérhetnek egy hozzájuk távolabbi helyszín esetén.
A közeli helyszín az esküvőszervezés során jóval kedvezőbb, hiszen ha nem esküvőszervezővel dolgozunk, akkor magunknak kell az előkészületeket rendszeresen ellenőrizni, és ha kell, intézkedni.
Az esküvői létszám
Az esküvő létszámának meghatározása egy rendkívül fontos kérdés. Ennek függvényében tudjátok szűkíteni a lehetséges helyszínek sorát.
Természetesen vannak kis esküvői helyszínek, ahol csak kis létszámot tudnak fogadni, és vannak olyanok is akik 100 fő alatt nem teszik lehetővé a rendezvényt.
Ha még nem tudjátok, hogy pontosan mennyi vendéget szeretnétek, akkor érdemes legalább bekategorizálni: “kis esküvő”: 60 fő alatt, “közepes esküvő”: 60-120 fő között, “nagy esküvő”: 120 fő felett.
Kültéri vagy beltéri esküvő
Felmerül a kérdés, hogy szabadtéren vagy zárt térben szeretnénk lebonyolítani esküvőnket.
Manapság egyre népszerűbbek a szabadtéri esküvő helyszínek, hiszen gyönyörű természeti környezetben a szabad ég alatt igencsak örömteli kimondani a boldogító igent.
Azonban ennek megvan az árnyoldala is. Rossz Idő, eső esetén rendkívül meg tudja nehezíteni a helyzetünket, ráadásul az egyébként is stresszes előkészületi időszakot még inkább fokozza az időjárás előrejelzések körüli aggodalom.
Szabadtéri esküvők esetében éppen ezért nagyon fontos, hogy legyen megfelelő alternatíva, kedvezőtlen időjárás esetére.
De kétségtelen, hogy a legszebb esküvői helyszínek a vízparti, tóparti vagy egyéb szabadtéri esküvők.
Amennyiben a helyszínnek nincs megfelelő méretű beltéri terme, ami ideális az esemény lebonyolítására, abban az esetben lehetőségünk van esküvői sátor telepítésére.
Manapság egyre népszerűbb választás, hiszen rendkívül dekoratív, modern esküvői sátrakat lehet bérelni, ami teljes mértékben belepasszol a miliőbe.
Sátor bérlés kiegészítők: padlózat, színpadtechnika (hang, fény) , sátor hűtés /fűtés (hőgombák), bútorbérlés (sörpadok).
Fizikai paraméterek
Mielőtt végleg elköteleznénk magunkat, fontos szemügyre venni az esküvő helyszín adottságait, fizikai paramétereit.
Az igényeinknek megfelelő-e az étterem kialakítása, van-e elég hely az esküvő dj vagy esküvői zenekar számára, elegendő-e a tánctér mérete?
Minden esküvőn előfordul, hogy távolról is érkeznek vendégek, így az ő szállásukat mindenképpen biztosítani kell. Így döntő tényező lehet, ha a helyszínen vagy a közelében nincs megfelelő szállás.

Az esküvő stílusa
A helyszín kiválasztásakor korántsem elhanyagolható kérdés az esküvő stílusa.
A legtöbb menyasszony már a keresés előtt megálmodta, hogy exkluzív, eleganciát tükröző környezetet, esetleg természetközelibb, letisztultabb helyet, vagy éppen rusztikus, vintage hatású esküvőt szeretne.
Érdemes átgondolni, hogy milyen stílus is áll hozzánk a legközelebb, hogy milyen dekorációval, kiegészítőkkel és színekkel szeretnénk öltöztetni a rendezvényhelyszínt.
Catering
A catering szolgáltatás minősége és költsége nagymértékben tudja befolyásolni az esküvőt.
Rengeteg esküvő helyszín biztosít házon belül lehetőséget az étkeztetésre.
Fontos azonban, hogy milyen a személyzet, a kiszolgálás az este során, valamint az ételek és italok minősége is.
Érdemes részletesen tanulmányozni az ajánlatot, és a számunkra legideálisabb csomagot kiválasztani.
Külsős szolgáltató bevonása esetében vegyük figyelembe, hogy az exkluzív cateringes cégek csillagászati árai igencsak megnövelhetik az esküvői költségvetést.

Esküvői költségvetés
Általában az esküvőszervezés során a jegyespár kiadásainak több mint a felét a helyszín és a catering költsége teszi ki.
Ezért is fontos odafigyelni, hogy az általunk előre megszabott keretet túlságosan ne lépjük túl.
Hiszen ha már a szervezés első lépéseiben meghaladjuk, könnyen előfordul, hogy egyéb szolgáltatók kiválasztásakor
(dj, ceremóniamester) kell majd spórolnunk, ami pedig könnyen a hangulat, ezáltal a végeredmény rovására mehet.
Értékelés
Ha úgy gondoljátok, hogy megvannak a potenciális helyszínek, érdemes megnézni weboldalukon, szállásközvetítő portálokon az értékeléseket, véleményeket. Esküvői facebook csoportokban is tudtok visszajelzéseket kérni akár pároktól, akár szolgáltatoktól.
Amennyiben sikerült kiválasztani a számotokra legideálisabbnak tűnő esküvő helyszínt, érdemes mihamarabb felvenni velük a kapcsolatot és érdeklődni a kitűzött időpont elérhetőségéről
Ezt követően pedig mindenképpen ajánlott személyesen is ellátogatni, és élőben szemügyre venni a Nagy Nap színterét.